Monday, July 12, 2010

zIKiRr??


Cube bilang..dah berape kali kita berzikir hari ni? 10x? 20x? atau pun langsung tak berzikir? zikir tu penting..KENAPA? sebab dengan berzikirlah tanda kita ingat pada ALLAH! sekarang ni ramai orang yang membelakangkan akhirat untuk dunia mungkin kerana mereka sangka harta dunia akan dibawa mati..kot!

Mungkin sesetengah orang rasa diri ni xlyak tuk menasihati MALAH sesetengah orang mungkin akan berbisik:
"Nak nasihatkan org tapi diri sendiri sorok dalam bilik,tak tengok! cermin dirilah kalau nak nasihat org!!" atau sesetengah orang yang 'ya' dgn mulut tapi 'tak' dalam hati. baik tak payah setuju awal2..kan hipokrit namenya tu...

Kalaulah suatu hari nanti ,kalau adew org yg mempersoalkan hubungan antara dia dan kita , korang jawablah:
"KIta sesaudara dalam Islam" dan menjdi tangungjwb kita tuk menasihati bagi perkara yg bercanggah dengan syariat dan garis panduan yg tlah Allah ttapkn tuk kita. Dan selagi kita berpegang kpd Al-Quran dan As-Sunnah,nescaya kita xkan sesat tuk selama-lamanya...penyakit lupa bkan sja meyerang yang tua malh yang muda pun ada..penyakit LUPA DIRI kepada Allah, LUPA DIRI kepada ibu bapa dan LUPA DIRI pada diri sendiri!!

Bukan tuk mengata! bukan tuk menyindir akan tetapi sebagai peringatan buat diri kamu semua dan terutama diri saya ni. Tampak kuat di luar tak semestinya kuat di dalam dan tampak lemah di luar tak semestinya lemah di dalam..bak kata omputih:
"Don't judge a book by its cover."

Silap hari bulan yang kuat tu hanya sekecil tikus dan sebaliknya. perbetulkanlah TIANG AGAMA kita terlebih dahulu sebelum melangkah ke peringkat yg lebih tinggi kerana di waktu akhirat kelak perkara yg pertama bakal dihisab ialah amalan SOLAT kita. sempura solat kita maka sempurnalah akhlak kita kerna walaupun sebuah rumah, rumah tu ttp perlukan bantuan tiangnya tuk berdiri megah dan menyandarkan semua isi dalamnya.

jazakallahu kathiran!!

No comments:

Post a Comment

Sepatah sudah mencukupi,
InsyaAllah teguran bermakna
hehe^^

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ittirashai!